Matrix Games Forums

To End All Wars: Artillery Battle Academy 2: Eastern Front - End of Early Access Space Program Manager unveils its multiplayer modes Another update for Commander: The Great War!Distant Worlds: Universe gets a new updateDeal of the Week: Eagle Day to Bombing the Reich Advanced Tactics Gold is coming to SteamMatrix Games now speaks German!A little bit of history with To End All WarsBattle Academy 2 gets a release date!
Forums  Register  Login  Photo Gallery  Member List  Search  Calendars  FAQ 

My Profile  Inbox  Address Book  My Subscription  My Forums  Log Out

Could we please pay with Ideal?

View related threads: (in this forum | in all forums)

Logged in as: Guest
Users viewing this topic: none
  Printable Version
All Forums >> [General] >> General Discussion >> Could we please pay with Ideal? Page: [1]
Login
Message << Older Topic   Newer Topic >>
Could we please pay with Ideal? - 3/8/2011 12:50:41 PM   
MAARTENR

Status: offline
I would like to buy some games could this PLEASE be done with IDEAL.
I'm from the Netherlands.

Post #: 1
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/8/2011 1:12:13 PM   
sterckxe

From: Flanders
quote:

ORIGINAL: MAARTENR

Last time I checked you could get a PayPal account linked to your regular bank account in The Netherlands too

http://computertotaal.nl/article/3423/bankrekening-koppelen-aan-paypal.html

Greetz,

Eddy Sterckx

(in reply to MAARTENR)
Post #: 2
i can pay with ideal. - 3/8/2011 6:21:03 PM   
MAARTENR

I can pay with ideal. greatttttttttttttttttt

(in reply to sterckxe)
Post #: 3
RE: i can pay with ideal. - 3/8/2011 9:14:46 PM   
Terminus

From: Denmark

We are all dreams of the Giant Space Butterfly.

(in reply to MAARTENR)
Post #: 4
RE: i can pay with ideal. - 3/8/2011 10:51:43 PM   
BASB

Good grief, Terminus finally makes a lengthy constructive comment, who would ever think that was possible

Formerly Goodwood

(in reply to Terminus)
Post #: 5
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/8/2011 11:31:53 PM   
cmurphy625

From: Boston, MA

quote:

ORIGINAL: sterckxe

quote:

Last time I checked you could get a PayPal account linked to your regular bank account in The Netherlands too

http://computertotaal.nl/article/3423/bankrekening-koppelen-aan-paypal.html

Greetz,

Eddy Sterckx

That's the worst thing in the world you could do!!.. you get a bad deal in that situation , your money is just gone.. or if you account got hacked.. your money would be gone.. With Credit Cards at least you have some protection..

(in reply to sterckxe)
Post #: 6
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 8:22:47 AM   
sterckxe

quote:

ORIGINAL: cmurphy625
That's the worst thing in the world you could do!!.. you get a bad deal in that situation , your money is just gone.. or if you account got hacked.. your money would be gone.. With Credit Cards at least you have some protection..

To be totally honest and no disrespect to the OP but the initial post was akin to "I want to cook, but I don't want to use pots and pans and all your cooking recipes require pots" - a totally irrational complaint.

I figured the easiest way to stop the complaint was to show him how to cook without pots - that it is more dangerous, less comfortable and more of a PITA to use is not my problem but the result of an irrational requirement - if you want to buy stuff on the internet you get a CC - period.

Greetz,

Eddy Sterckx

(in reply to cmurphy625)
Post #: 7
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 10:41:34 AM   
MAARTENR

quote:

quote:

To be totally honest and no disrespect to the OP but the initial post was akin to "I want to cook, but I don't want to use pots and pans and all your cooking recipes require pots" - a totally irrational complaint.

I figured the easiest way to stop the complaint was to show him how to cook without pots - that it is more dangerous, less comfortable and more of a PITA to use is not my problem but the result of an irrational requirement - if you want to buy stuff on the internet you get a CC - period.

Greetz,

Eddy Sterckx

Eddy could you explain in Dutch to me were it goes exactly about in post 6 and 7. I hope you can.

Cheers.

(in reply to sterckxe)
Post #: 8
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 11:02:12 AM   
sterckxe

quote:

quote:

quote:

Greetz,

Eddy Sterckx

Eddy could you explain in Dutch to me were it goes exactly about in post 6 and 7. I hope you can.

Cheers.

Geen probleem. Het kan wat cru klinken maar als je op het internet aankopen wil doen is er slechts één mogelijkheid die je als consument bescherming biedt en dat is een kredietkaart zoals Visa of MasterCard. Een bijkomende bescherming is dat je bovenop en tevens op die kredietkaart een PayPal account neemt. Hiermee voorkom je dat webshops je kredietkaart-gegevens te weten komen en voor kleinere webshops is dat misschien wel aangewezen. Doe ik ook.

Je vraag aan Matrix om ook betaling mogelijk te maken met een zeer lokaal betalingssysteem (ik had er nog nooit van gehoord) is niet realistisch, maar als je absoluut weigert om de veiligste en makkelijkste route op te gaan (kredietkaart) is een 2de-keus alternatief een PayPal account gekoppeld aan je bankrekening. Ik zou het zeker niet aanraden, maar het is een mogelijkheid.

Het adagio dat je geen omelet kan maken zonder eieren te breken geldt hier ook : je kan geen internationale spullen kopen op het internet zonder kredietkaart. Daarom dat je zulke rare reacties krijgt - wat je vraagt is gewoon een beetje absurd en irrationeel.

Mvg,

Eddy Sterckx

(in reply to MAARTENR)
Post #: 9
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 11:11:40 AM   
MAARTENR

Eddy could you please help me? Dutch"Dus je adviseert paypal meer dan ideal? Dus Paypal heeft een betere bescherming, maar nog beter is een master of visa card? Dus je raad ideal echt af? Bedankt voor je advies."

< Message edited by MAARTENR -- 3/9/2011 12:00:56 PM >

(in reply to sterckxe)
Post #: 10
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 12:21:33 PM   
sterckxe

quote:

Eddy could you please help me? Dutch"Dus je adviseert paypal meer dan ideal? Dus Paypal heeft een betere bescherming, maar nog beter is een master of visa card? Dus je raad ideal echt af? Bedankt voor je advies."

Geen kat buiten Nederland weet wat Ideal is - had er zelf nog nooit van gehoord - je kan toch moeilijk verwachten dat buitenlandse bedrijven hier rekening mee gaan houden of deze dienst gaan gebruiken ?

Nogmaals, wil je dingen kopen op het internet : ga naar je bank en vraag een Visa of MasterCard aan. Kost 10 euro / jaar en je bent als consument vrij goed beschermd. Wil je nog een bijkomende security-laag vraag dan een PayPal account aan op die kredietkaart. Alle andere oplossingen zijn minder goed.

Mvg,

Eddy Sterckx

(in reply to MAARTENR)
Post #: 11
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 12:22:50 PM   
Josh

From: Leeuwarden, Netherlands
Hey Maarten, ik betaal altijd met een kredietkaart van de ING (Mastercard), gaat tot 2.500€, dus geen probleem. Let wel op dat je over het bedrag dat je betaalt aan Matrix, zeg 50€, nog wat rente betaalt aan de ING kredietkaart...maar dat is een paar eurocent of zo. En als je bij Matrix koopt betaal je ook nog wat verzendkosten en BTW, dus al met al is het altijd wat duurder dan de "netto" prijs die op de website staat. Maar tja, als je lang met een spel speelt is dat natuurlijk nauwelijks van belang.

< Message edited by Josh -- 3/9/2011 12:23:59 PM >

(in reply to MAARTENR)
Post #: 12
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 12:25:12 PM   
MAARTENR

Ok bedankt Eddy en Josh.

(in reply to Josh)
Post #: 13
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 12:50:38 PM   
sterckxe

quote:

ORIGINAL: Josh
En als je bij Matrix koopt betaal je ook nog wat verzendkosten en BTW, dus al met al is het altijd wat duurder dan de "netto" prijs die op de website staat.

In tegenstelling tot wat gebruikelijk is in Nederland en de rest van Europa wordt er in de US en op webshops met een wereldwijd publiek altijd gewerkt met prijzen zonder BTW. Dit omdat de BTW afhankelijk is van het land van de koper, dus is het gewoon niet doenbaar om een lange lijst van landen en de respectieve prijs met BTW te vermelden.

Verzendkosten zijn er alleen als je de fysieke disc versie koopt, niet voor de download versie.

Ook douane en invoerrechten betaal je niet omdat Matrix werkt met een magazijn binnen de grenzen van de EG

Mvg,

Eddy Sterckx

(in reply to Josh)
Post #: 14
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 1:11:36 PM   
Josh

From: Leeuwarden, Netherlands
Heb je volkomen gelijk aan, maar niet iedereen weet dat en dus staan ze soms vreemd te kijken als ze bij het uitchecken ineens 10€ meer betalen. Maar 10€ op een spel waar je jaren mee doet is peanuts natuurlijk.

(to our English speaking members, this discussion is in the Dutch language to help our forummember Maarten, okay?)

(in reply to sterckxe)
Post #: 15
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 1:15:22 PM   
MAARTENR

Om eerlijk te zijn heb ik een slechte herinnering aan een mastercard dus daarom begin ik liever aan iets anders. haahaha Als ik toch paypal of ideal aanschaf moet ik dan de cookie uitschakelen en me altijd uitloggen?

(in reply to Josh)
Post #: 16
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 2:20:43 PM   
sterckxe

quote:

ORIGINAL: Josh
(to our English speaking members, this discussion is in the Dutch language to help our forummember Maarten, okay?)

Hehe, we could be flaming the heck out of each other and not a moderator would notice

Greetz,

Eddy Sterckx

(in reply to Josh)
Post #: 17
RE: Could we please pay with Ideal? - 3/9/2011 2:23:04 PM   
sterckxe

quote:

Om eerlijk te zijn heb ik een slechte herinnering aan een mastercard dus daarom begin ik liever aan iets anders. haahaha Als ik toch paypal of ideal aanschaf moet ik dan de cookie uitschakelen en me altijd uitloggen?

Huh ? Uitloggen ? Cookies uitschakelen ?

Je aankopen in de Matrix webshop hebben niks te maken met dit forum. Of je hier nu ingelogd bent of niet maakt niks uit.

Mvg,

Eddy Sterckx

(in reply to MAARTENR)
Post #: 18
Page:   [1]
All Forums >> [General] >> General Discussion >> Could we please pay with Ideal? Page: [1]
Jump to:

New Messages No New Messages
Hot Topic w/ New Messages Hot Topic w/o New Messages
Locked w/ New Messages Locked w/o New Messages
 Post New Thread
 Reply to Message
 Post New Poll
 Submit Vote
 Delete My Own Post
 Delete My Own Thread
 Rate Posts

Forum Software © ASPPlayground.NET Advanced Edition 2.4.5 ANSI